De kinderkamer inrichten!

19-04-2022

Yes! Ik ben inmiddels 28 weken zwanger. Ik heb al heel lang het zogenoemde nesteldrang, waarbij je alles in je huis klaar wilt maken voor de baby. Alle baby wasjes zijn al gedraaid en nu vind ik het echt de juiste tijd om de kinderkamer in te richten. Denk hierbij aan een mooie commode, een ledikantje, een baby klamboe, een kast voor alle lieve rompertjes en een aankleedkussen. Ook is het een goed idee om een lekkere stoel neer te zetten als je bijvoorbeeld van plan bent om borstvoeding te geven. Dan kun je lekker rustig zitten in de nacht wanneer je de kleine aan het voeden bent. Ik vind het zelf leuk om de baby kamer rustig te houden qua kleuren. Tegenwoordig hoef je niet per se voor een meisje roze of voor een jongen blauw te doen. Ik kies zelf mooie warme zand kleuren met wit en rotan accenten. Denk hierbij aan een leuke mand voor de luiers, een spiegel en een lekker fluffy kleed op de grond. Je kunt natuurlijk ook juist gaan voor een uitbundige kamer met felle kleuren en drukke prints, maar ik persoonlijk vind het voor de kleine ook fijner als de kamer echt een rustige plek is. Ze krijgen overdag al zoveel indrukken en nieuwe ervaringen, dat het mij ideaal lijkt om de kamer rustig te houden. Zorg ook zeker voor een goed verduisterend gordijn of plak een verduisterende folie op het raam zodat je baby ook overdag goed kan slapen in een donkere ruimte. En denk ook aan de veiligheid, bedek de stopcontacten met een kinderslot, plaats een traphekje boven en onderaan de trap en leg niet te veel spullen in het bedje. Tegenwoordig zie je de meest prachtige kinderkamers waarbij het bedje vol ligt met knuffels en kussens. Dit geeft echter een groot risico op verstikking dus leuk voor op de foto, maar als je kleintje gaat slapen kun je het bedje beter zo leeg mogelijk houden. In het begin slaapt de baby nog met een laken en dekentje en pas later heb je een slaapzak of dekbed nodig.



© 2022 de babyclub blog. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin